Comunicat de la Plataforma Iniciativa X Biar davant la no inclusió de la seua moció en el passat ple municipal

Imatge reivindicativa de la campanya Imatge reivindicativa de la campanya

El passat 19 de maig, aquesta Plataforma va registrar a l’Oficina del Registre Municipal, una moció dirigida a la Sra. Alcaldessa per a la seua inclusió, discussió i debat en el pròxim Ple que se celebrara a l’Ajuntament. Amb els fets consumats, (el Ple es va celebrar el passat 27 de maig), demostren que la moció no ha estat atesa ni tinguda en compte per l’equip de govern del Partit Popular. Davant d’aquesta situació volem manifestar el següent:

Feu click ací per llegir la moció completa

1r. Esperàvem que la Sra. Alcaldessa i el Partit Popular, exerciren de demòcrates i no impediren ni posaren cap trava a la presentació de la moció que els tres partits amb representació municipal ja tenien en el seu poder, per debatre-la en el Ple Ordinari corresponent al mes de maig. Malauradament, ha estat impossible per la falta de voluntat política de la majoria dels regidors i regidores del Consistori municipal.

2n. Entenem que l’esforç físic i intel·lectual, que la Sra. Alcaldessa aporta com a directora de l’Agència Provincial de l’Energia de la Diputació d’Alacant, no li deixe prou marge d’actuació per ocupar-se, i preocupar-se, d’assumptes tan banals i de poca importància com pot ser la iniciativa-moció que ha presentat la Plataforma Iniciativa X Biar. Sempre hi ha prioritats més importants. Està clar que la nostra no ho és.

3r. Considerem que és una falta de respecte i una falta d’educació política cap a aquesta Plataforma i a les persones signants de la moció, que no tinguérem cap comunicació, ni verbal ni escrita, ni cap resposta, ni positiva ni negativa, de cap membre de l’equip del govern municipal. És un silenci i una actitud indigna, que menysprea a tots el veïns i veïnes que están donant suport a aquesta iniciativa, convertint-los en simples súbdits de la majoria absoluta de l’equip de govern municipal del Partit Popular.

4t. Totes i tots coneixem l’al·lèrgia (i no només a l’estació primaveral) que té el Partit Popular a qualsevol procés participatiu, tant individual com col·lectiu. És norma del Partit Popular, incumplir el dret (constitucional) de les persones a intervenir en el procés de presa de decisions a nivell local i qüestiona sempre que pot, que la participació ciutadana siga la base en la qual s’assenta la construcció democràtica d’un poble. Sense participació no hi ha democràcia.

5é. Entenem que és totalment incoherent que, en els Plens municipals es puguen debatre qualsevol moció que es presente per qüestions de política nacional, europea o de qualsevol altre àmbit que no siga de competencia municipal, i que a la Plataforma Iniciativa X Biar, se li negue aquest dret en un assumpte que és primordial i important com la de tindre una Residència i Centre de Dia en Biar. En poc temps, serà curiós i al mateix temps, esperpèntic, veure com es debat en un Ple municipal un assumpte tan important i urgent per al poble de Biar, com són els possibles indults als presos polítics catalans.

6é. Per finalitzar aquest comunicat, només podem fer-ho donant l’oportunitat a tots els veïns i veïnes de Biar, que axí ho considerin oportú, conèixer literalment els arguments i continguts que s’exposen a la moció presentada a l’Ajuntament.

Plataforma Iniciativa x Biar

A continuació podeu llegir la moció completa:

Exposició de Motius

Malgrat que l’hotel està obert d’una manera circumstancial i interina, la història es torna a repetir. El tancament de l’hotel Vila de Biar torna a ser una realitat. El grup, Hotels Daniya, ha decidit liquidar, per finalització de contracte, la seua gestió de l’hotel i donar per finalitzat el seu projecte empresarial a Biar. Aquesta ja és una història que hem viscut, malauradament, al llarg de la vida inestable de l’hotel des del mateix moment de la seua pròpia inauguració.

Però això ja és el passat. La nova realitat és que estem patint una tràgica pandèmia ocasionada per la COVID-19 que ha portat al sector turístic a una crisis important i amb un horitzó incert que es pot allargar en el temps. Amb aquestes circumstàncies adverses és difícil entendre que es continue cercant un altre grup empresarial del sector turístic que es faça càrrec de la gestió de l’hotel. Pot ser una alternativa possible, sí, però realista? Vistos els precedents, especialment amb problemes de viabilitat i rendibilitat  d’índole econòmica, i amb l’actual incertesa turística, sembla improbable trobar un altre gestor empresarial amb solvència econòmica i experiència en el sector que es faça càrrec de la seua gestió els 365 dies a l’any.

Però hi ha més alternatives a l’ús del complex hoteler. Una d’elles passa per fer realitat una històrica reivindicació del poble de Biar: una Residència i Centre de Dia per als nostres majors, i convertir l’ús i el benefici privat de l’hotel en un benefici econòmic, social, laboral i sociosanitari per a la majoria de veïns i veïnes del nostre poble.

La societat canvia de forma accelerada, i moltes vegades sense que el avenços socials siguen capaços d’arribar a tots els racons i a tota la societat. Aquesta transformació de la societat ens porta gradualment a l’envelliment, però no sempre en les millors condicions físiques, sanitàries, ni intel·lectuals. I és que l’esperança de vida no para de créixer i ho seguirà fent en els proper anys. És una bona notícia, sense dubte, però que amaga un gran repte per al conjunt de la societat. Fins ara, la família, principalment les dones, són les que han assumit tradicionalment la cura dels seus majors. Hui, això no sempre és possible. La total integració de la dona en el mercat laboral, i els canvi d’hàbits i costums socials, dificulten enormement una atenció que els nostres majors demanden i que no sempre se’ls pot donar.

No podem deixar oblidats a aquestes persones que al llarg de les seues vides han treballat incansablement per fer del seu poble un lloc digne on viure. Veïns i veïnes del poble que han estat part viva i activa durant molts any en el desenvolupament de la història del poble de Biar. No podem oblidar el que som hui perquè, de forma molt important, li ho devem a l’esforç i al sacrifici de tots ells. Per això, no podem resignar-nos que aquestes persones moren lluny del seu entorn familiar i social, i que no tinguen l’atenció sanitària, social, i un tracte personalitzat i humà que es mereixen.

Necessitem reflexionar sobre la millor manera de cuidar als nostres majors. Per això, hauríem de ser conscients, tots els veïns i veïnes de Biar, que és possible dotar al nostre poble d’un nou espai multifuncional per a l’atenció i cura a la gent major. Reconvertir l’hotel Vila de Biar (propietat de la Generalitat Valenciana) en una infraestructura sociosanitària pública de primer nivell al servei, no només al nostre poble, sinó com a referent comarcal, és possible i necessari.

No serà fàcil. Però val la pena intentar-ho. És una ocasió única per aconseguir aquest anhel col·lectiu demandat molt de temps pel conjunt del nostre poble. Però disposar d’una Residència i Centre de Dia, amb tots els serveis i professionals sanitaris necessaris, no només està a les nostres mans el aconseguir-ho. Sense la implicació, total i absoluta del govern municipal i del conjunt del Consistori, i la unitat i el suport de TOT el POBLE, no és possible donar viabilitat a un projecte d’aquesta envergadura i importància.

Per tot això es presenten les següents propostes al Ple Municipal:

Primera.- Sol·licitar a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, l’estudi de viabilitat de transformació i adequació de l’hotel Vila de Biar, en una Residència i Centre de Dia.

Segona.- Informar a la Diputació d’Alacant, d’aquest projecte sociosanitari per una possible col·laboració econòmica i tècnica entre les tres administracions (autonòmica, provincial i local)

Tercera.- Comunicar als ajuntaments veïns de: Canyada, Beneixama i Camp de Mirra, per sol·licitar-los el suport a la moció presentada i al projecte sociosanitari que es demana.

Quarta.- La creació d’una comissió de seguiment d’aquests acords, integrada pels tres partits amb representació municipal i una representació de la societat civil de Biar.

Cinquena.- Tots els acords assolits en l’aprovació d’aquesta moció es duran a terme si, en el període de dos mesos, comptats des del dia mateix de la seua aprovació, no s’ha presentat la corresponent licitació o si aquesta no s’ha resolt positivament i queda deserta la licitació d’un nou contracte per a la gestió de l’hotel Vila de Biar.

Biar, 19 de Maig de 2021

(Aquesta notícia que llegiu es publica gràcies al suport dels nostres anunciants, i als subscriptors i subscriptores, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè Biar Digital continue amb el seu treball diari. Si podeu contribuir fent-vos subscriptors/es per una xicoteta quota de 3 € al mes a fer de Biar Digital un mitjà encara més independent i de més qualitat, vos demanem que ho feu en aquesta pàgina).

yt    Instagram

BiarDigital Els més joves del CD Biarense portaven un any sense jugar a causa de la pandèmia de la #Covid19. https://t.co/6hEXEtaFHH
BiarDigital Tot i les bones dades cal continuar amb les mesures preventives contra la #Covid19. @GVAsanitat https://t.co/9ZBM2mHmlE
BiarDigital "¿Qué artista español ha conseguido que gente tan chauvinista como los franceses tarareen (se los saben de memoria)… https://t.co/IKfymdIaxA