Previous ◁ | ▷ Next

Comunicat de Flama Violeta en relació als temes ocorreguts recentment en matèria d'igualtat al poble de Biar

Amb les passades eleccions va arribar al govern de l'Ajuntament de Biar el Partit Popular i amb ell la decisió d'eliminar la figura del regidor d'igualtat.

Des de Flama Violeta no ens vam quedar de braços plegats i acudirem a plenari junt a Associació Dones de Biar, Consumidors i Usuaris per posar al capdavant la nostra opinió (baix s'adjunta l'escrit).

La resposta per part de l'alcaldessa, María Magdalena Martínez, va ser que els temes d'igualtat es tracten dintre de la Regidoria de Serveis Socials i que qualsevol membre de l'actual Equip de Govern estava a la nostra disposició. Amparo Albero, com a cap d'aquesta regidoria ens va transmetre la seua voluntat de treballar en igualtat tot i l'explicació, per part de tot l'Equip, de que encara no havien tingut temps per actuar.

Des de Flama Violeta esperem seguir fent avançar a Biar en el camí de la igualtat i rebre el mateix suport per part de l'Ajuntament tot i el canvi en les maneres de procedir.

Manifest llegit durant la passada sessió plenària del 31 de juliol

El passat 3 de juliol en sessió plenària vam conèixer les delegacions de l’alcaldia amb la desagradable sorpresa de l'eliminació de la Regidoria d’Igualtat per part del nou equip de govern. Des de l’Associació Feminista Flama Violeta i l’Associació de Dones, Usuaris i Consumidors de Biar volem mostrar el nostre rebuig cap a les decisions preses per este govern en matèria d’igualtat. Considerem, per desgràcia, que aquesta regidoria és completament necessària i no comprenem el perquè ha sigut apartada del projecte municipal per als propers quatre anys, ja que així estem retrocedint.

Les dones portem més de tres segles reclamant igualt de drets i oportunitats i són ja moltes les que ens falten en aquesta lluita.

Som més de la meitat de la població mundial, i no reclamem res estrany, sols reclamem la igualtat real. Sabem que hi ha un marc legislatiu que ampara aquestos drets, però és precisament això un marc buit que no es trasllada a la vida real. Els canvis socials són molt lents i calen polítiques destinades a promoure la igualtat com a principal eina per a l’eliminació de la violència de gènere.

No hem d’oblidar que la regidoria d’Igualtat ha de vetllar per a la incorporació de la perspectiva de gènere en totes les polítiques, programes i projectes de l’Ajuntament de Biar amb la finalitat de contribuir des de totes les àrees a promoure la igualtat entre dones i homes i a garantir la NO discriminització per sexe, gènere i/o orientació sexual. A més de la prevenció de la violència de gènere i l’atenció de les seues víctimes dins de l’àmbit de les competències municipals, així com l’atenció i acompanyament a altre tipus de situacions derivades de l'exercici de la violència contra les dones (qualsevol forma de violència sexual, emocional, assetjament sexual i/o laboral per raó de gènere o identitat sexual).

Institucions internacionals com Nacions Unides són conscients d’açò i al 2015 tots els països membres van adoptar per unanimitat a la Cimera celebrada a Nova York una agenda amb 17 objectius de desenvolupament sostenible per al 2030.

Amb aquestos objectius el que es pretén és un compromís internacional per a “no deixar a ningú darrere” i avançar cap a una societat amb creixement econòmic inclusiu.

L’agenda 2030 implica la col·laboració de tota la societat, associacions, empreses, sindicats, universitats... etc. Però és responsabilitat dels governs Central, Autonòmics i Municipals.

Calen polítiques encaminades a la consecució d’aquestos objectius. I cadascun dels països signants han d’elaborar un pla d’acció per tal d’aconseguir els 17 objectius.

L’objectiu número 5 és el referent a la igualtat real entre homes i dones i el Govern espanyol en el seu pla d’acció per a la consecució dels objectius dóna un lloc preferent a la igualtat i la inclusió.

El Govern autonòmic al 2015 crea la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives impulsant nombroses accions cap a l’eliminació de la violència de gènere i la igualtat.

El Govern municipal del 2015 crea per primera vegada a Biar una Regidoria d’Igualtat a, amb la que ens hem sentit recolzades i escoltades aquestos quatre anys.

Des del 2015 estem assistint a canvis importants en aquest sentit i Biar pot quedar darrere. En Espanya la firma del pacte d’Estat contra la violència de gènere per tots els partits polítics és un dels avanços més importants.

Les dones de Biar ens trobem en una situació de vulnerabilitat on no trobem cap suport per part del nou govern i on no ens sentim recolzades per poder acabar amb les violències masclistes que el sistema excerceis sobre nosaltres. Podem trobar l’exemple en el 28 de juny, celebració del dia de l’Orgull LGTBI, on des de l’Ajuntament no es va aportar cap reivindicació ni se’ls va donar cap visibilitat, per lo que es va deixar desamparada a qualsevol persona que forme part del col·lectiu LGTBI.

Al mateix temps, hem observat la participació d’alguns representants de l’equip de govern actual, per aquesta raó, creem que vostés mateixa poden donar-se compte de tots els casos d’agressions cap a les dones que hi ha diariament. A dia de hui, la xifra és de 59 assassinades, per tant, no les podem deixar soles i demostra la importància de l’existència de la Regidoria d’Igualtat.

Ja que els veiem que comencen a involucrar-se en la causa de la lluita feminista ens agradaria que feren un replantejament de la situació actual i també un pas endavant per tornar a instal·lar la Regidoria d’Igualtat.

Des de l’Associació Feminista Flama Violeta i l’Associació de Dones, Usuaris i Consumidors de Biar reclamem que per part de l’equip de govern es reconsidere la necessitat de tindre una Regidoria d’Igualtat amb dotació pressupostària per tal de continuar treballant, junt amb les associacions de dones per tal d'aconseguir una societat 50:50 per al 2030.

Associació Feminista Flama Violeta i

Associació de Dones, Usuaris i Consumidors de Biar

(Esta notícia que llegiu es publica gràcies al suport dels nostres anunciants, i als subscriptors i subscriptores, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè Biar Digital continue amb el seu treball diari. Si podeu contribuir fent-vos subscriptors/es per una xicoteta quota de 3 € al mes a fer de Biar Digital un mitjà encara més independent i de més qualitat, vos demanem que ho feu en esta pàgina).

Inicieu sessió per enviar comentaris

yt

BiarDigital Miguel Ferre: "Encara que porte 20 anys fora de Biar, no he deixat de ser un biarut per on he anat, un enamorat de… https://t.co/jhS0y2V32T
17hreplyretweetfavorite