Previous ◁ | ▷ Next

Comunicat Associació Feminista Flama Violeta en relació a les manifestacions fetes pel Grup Municipal Popular

"No hay causa que merezca más alta prioridad que la protección y el desarrollo del niño, de quien dependen la supervivencia, la estabilidad y el progreso de todas las naciones y, de hecho, de la civilización humana".

Plan de acción de la Cumbre Mundial a favor de la Infancia, 30 de septiembre de 1990.

En la Declaració dels Drets Humans de l’ONU, s’indica clarament que totes les persones tenim tots els drets i llibertats enunciades en esta, sense distinció alguna per motiu de raça, sexe, idioma, religió, opinió política o d’altra índole, origen nacional o social.

La migració de persones en busca de millors emplaçaments i millors entorns ha ocorregut al llarg de tota la historia. És un dret reconegut del segle XIX pels organismes internacionals.

En les últimes tres dècades Espanya s’ha convertit en porta d’entrada als somnis de milers de persones, somnis que, en moltes ocasions, s’han quedat al mar.

La situació creada per estos moviments migratoris posen de manifest moltes carències i llacunes del sistema de protecció als menors.

Ser menor estranger no acompanyat (MENA) no és sinònim de delinqüent.

Des de l’Associació Feminista Flama Violeta, com a associació que lluita per la igualtat i la no discriminació de les persones, volem expressar el nostre rebuig als comentaris racistes fets contra els menors estrangers no acompanyats per part de Populars Biar. En aquests comentaris es dona per segur que els MENAS, que poden arribar al nostre poble, van a provocar situacions d’inseguretat.

Per què? En que es basen? Saben que alguns d’aquests xiquets i xiquetes tenen l’estatut de refugiats i el seu únic pecat és fugir de l’horror?

El grup Municipal Popular es pregunta: ¿Qué va a pasar con nuestro Centro de Salud, va a poder atender a todos los ciudadanos en condiciones?

Les MENAS que arriben a les nostres costes són, en un principi persones sanes. Com adolescents que són no tenen moltes més malalties que qualsevol adolescent del nostre poble.

El pensament feminista denuncia qualsevol forma de discriminació, de gènere, de diversitat afectiva i xenofòbica, ja que no es altra cosa que una forma de dominació patriarcal. Considerem que la multiculturalitat és una oportunitat per a enriquir el nostre poble i que s’ha creat una alarma social innecessària.

VOLEM UN POBLE EN EL QUE TOTES LES PERSONES TINGUEM DRET A UNA VIDA LLIURE DE VIOLENCIA I DISCRIMINACIÓ.

(Esta notícia que llegiu es publica gràcies al suport dels nostres anunciants, i als subscriptors i subscriptores, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè Biar Digital continue amb el seu treball diari. Si podeu contribuir fent-vos subscriptors/es per una xicoteta quota de 3 € al mes a fer de Biar Digital un mitjà encara més independent i de més qualitat, vos demanem que ho feu en esta pàgina).

Inicieu sessió per enviar comentaris

yt

BiarDigital "Discúlpame", per Mayte Salguero https://t.co/j2zqxVfAnv
BiarDigital Valoració dels 100 primers dies de Govern Municipal: Compromís https://t.co/0iWNfYk0uP